„Küldelek én, megáldlak én”.

ferbit2012

A fenti mottóval indult útnak idén, az V ferences biciklitúra, a FerBit, 78 fős lelkes csapata, Marosvásárhelyről július 19- én reggel. A 350 km-es útszakaszon, 5 napon át, gurult a Mária Rádió is.
Naponta pár percre együtt lehettünk „szurkolótáborunkkal,” azaz hallgatóinkkal, akik lélekben velünk együtt „tekertek” a túrán. Figyelemmel kísérhették napi előrehaladásunkat, hallhattak bennünket, köszönthettük az otthoniakat, valamint mindazokat, akik az előző években velünk voltak, de idén nem tudtak eljönni. Öröm volt mindannyiunk számára, hogy a Mária Rádió elkísért bennünket örömteli, élménydús, néha nagyon fárasztó utunkon.
Napi 70- 90 km biciklizés közben, bizony nagyon sok nehezen legyőzhető emelkedővel találkoztunk, hegyet- völgyet átívelő erdei utakon haladva gyakran felsóhajtottunk Mennyei Atyánkhoz segítséget, erőt kérve, hogy feljussunk a csúcsra. Felemelő érzés volt mindenki számára az együtt, közösségben végzett ima ereje, amit akkor tapasztalhattak meg a fiatalok, amikor Csobányosból Csíksomlyóra tartva olyan emelkedőkön kellett kimászni, hogy a bicikliket is vállon szállítva lehetett csak kivinni. Akkor jött az ötlet, hogy imádkozzuk együtt a rózsafüzért. A hegyre tartva láncszerűen mindenki imádkozhatott egy Üdvözlégy Máriát, így végezve el mind a négy rózsafüzért, mígnem erőre kapva felértünk a csúcsra. Isten szeretetét, gondviselését, erejét megtapasztalva rengeteg lelki élménnyel gazdagodva tért vissza a csapat Csíksomlyóra.
Csodálatos volt megtapasztalni mindennap a jó Isten alkotta gyönyörű természet ajándékait, melyek körülvesznek. Lehetőség adódott arra, hogy minden szépségét a természetnek meg tudjuk csodálni. Egy szép virágot, egy forrást, fákat, dombokat, völgyeket. Jó érzés volt a friss levegőből szippantani, reggel a friss harmaton gurulni, élvezni a napsütést, felfrissülni egy-egy patak, forrás, kút vizétől.
A misszió évében a küldetés útján gurultunk végig, erre a vezérgondolatra épültek a napi elmélkedések, tevékenységek. A ferences testvérek tanítottak, bátorítottak arra, hogy legyünk irgalmasak, alázatosak, vigyük el Isten szeretetét embertársainknak a hétköznapokban is. Ne csak a biciklitúra alatt segítsünk egymásnak fáradtságot, önzőséget nem ismerve, hanem haza térve családunkba, barátaink, ismerőseink körében is gyakoroljuk. Az a küldetésünk, hogy Jézus irgalmas szeretetét terjesszük ebben a rohanó, önző világban, hogy minden nap „Jézussal tekerjünk.”
Nekem, mint munkatársnak is szól ez a felhívás, amit próbáltam megélni és teljesíteni a biciklitúra ideje alatt is. Számomra egy küldetés volt az is, hogy a rádió segítségével eljuttassam a FerBit hangulatát a hallgatók otthonaiba, melyhez nagy segítséget nyújtott Bonaventura testvér és Kasza Kata önkéntes munkatársunk közreműködése, amiért hálával tartozom. Isten áldja őket, munkájukat. Nagy kihívásnak mutatkozott a közvetítés, kis aggodalommal indultam el idén a túrára, viszont Isten segítségével gördülékenyebben működött, mint gondoltam. Köszönöm a nagyváradi munkatársak, önkéntesek segítségét is, akik minden nap gondoskodtak arról, hogy élőben jelentkezhessünk.
Isten áldása, kegyelme kísérje a Mária Rádió munkatársait, önkénteseit, hallgatóit, támogatóit, hogy a misszió évében Jézus Krisztus irgalmas szeretetét közvetíthessük embertársainknak!